Monday, November 22, 2010

Mari Kerja

Salam.

 Day 1.
Hari ini merupakan hari pertama aku bekerja secara sambilan. Terletak di Bandar Sultan Suleiman, pejabat tempat aku kerja ni memang 24 jam ada je lori dan treler2 yang lalu lalang. Pendek kata, tempat yang dekat dengan pelabuhan ni memang banyak kenderaan yang sebegitu rupa.

Kerja aku agak mudah. setakat ni, cuma kena kira dan salin. Walaupun agak bosan, tetapi lagi seronok daripada dok melangut kat rumah tak tentu pasal, lepas  tu mula la ada budak2 kecik yang kena backhand dek kebisingan ala-ala MCR punya konsert.

Memandangkan aku orang baru di sini, punch card aku pun masih lagi baru ak berconteng. Memandangkan auntie Su aku suka memanggilku dengan nama Tuk Ben, maka nama pada punch card aku pun berbunyi, "Benz". Tatkala aku hendak meletakkan punch card,  aku terkesima sebentar macam kena kejutan elektrik 50 juta volt bila tengok ada dua lagi pekerja yang bernama Kucai dan Addin. Aiseh, mcm dalam filem novel la pulak. Tiga watak yang saling berkaitan .Haha aku tersenyum sendiri.

Semoga pekerjaan ini akan menjadi bertambah seronok dari hari ke hari. =)

p/s : cuti hari ahad je.

2 comments: