Wednesday, May 18, 2011

Biasiswa untuk aku.

"Ayah, angah dapat biasiswa..alhamdulillah.. bulan depan dah kena daftar, kalau ikut tawaran, insyaAllah bulan 7 tahun depan dah fly. Ayah tak perlu la risau pasal duit belanja, sebab nanti semua ditanggung. Angah cuba tak susahkan ayah."

*******

Dah masuk tengah bulan ni. Esok ada talk dari Bahagian Penempatan Pelajar pula.. hmm kalau tak silap, hujung minggu ni dah kena bayar yuran 'english language test' tu..tu je dah beratus, belum campur permohonan universiti,   makan malam perdana, visa.. haishhh mana nak korek duit..

*******

"Zam, esok bisnes jadi tak?",  tanya aku. Walaupun cuma jual sosej dekat kolej, tapi bolehlah nak cover sikit duit makan.. Seminggu boleh dapat dalam RM40, bahagi dengan rakan kongsi, boleh la dapat RM20.. ok la tu.. Sejak kena bayar macam2, kena la usaha sikit nak cari wang..heshh...


*******

"Ayah sihat? erm, sekarang angah nak kena bayar macam2.. kalau ayah ada RM200 pun jadi la..",itu antara perbualan aku dengan ayah semalam. Aku tak punya duit nak bayar dekat seribu walaupun aku tahu boleh claim balik. Eddy untung la, anak ahli politik, kaya, tak risau pun pasal semua ni. Patutnya duit biasiswa dia dapat kat orang macam aku kot, tak gitu? *suara memerlukan*.

3 comments:

  1. i.Allah biasiswa tu nnt dpt mmbantu :) gudluck !

    ReplyDelete
  2. samalah kita. sempit sngat dah ni. terpaksa jugak mintak bantuan pihak atasan. -__-

    waLAupun aku JPA n tak perlu urus penempatan n visa pesemua. =P

    ReplyDelete
  3. tgh google2 cari biasiswa , keluar your blog pulak. anyway , gdluck lah your life okay :)

    ReplyDelete