Saturday, June 25, 2011

July 2010 - June 2011

23 Jun 2011.

Tamat sudah perjuangan 11 bulan di Intec yang bermula 4 Julai tahun lepas. Selepas 3 musim bertahan (Fall, Spring dan Summer) akhirnya berakhirlah kisah hidup aku di Shah Alam. Yes, pelbagai cerita dan ragam aku temui, juga bermacam jenis pengalaman menarik aku lalui.

 Bermula dari berkenalan dengan roomate dan housemate - Awie, Yus, Azim, Safwan dan Mat aka mathias, dan rakan se-ADFP seterusnya rakan se-Cendana (okay, tak kenal semua actually). tapi banyak yang aku belajar di sini. Membesar bersama masa dan usia, bukannya suatu pilihan tetapi takdir yang harus ditempuhi. Penat lelah usaha dari awal pengajian aku fikir membuahkan hasil yang aku idamkan. Begitu banyak, jika hendak dikira satu persatu,,...





FALL 2010


Bermula dengan placement test,  aku ditempatkan ke kelas Boston iaitu kelas kedua (Austin, Chicago, Denver, Eugene, Fargo, Glendale, Honululu dan Irvine) aku berasa sangat lemah. Ya, memang, kalau nak ikutkan, sungguh tempat aku bukan di Chicago, jauh sekali di Boston, tapi usaha mesti diteruskan.

Aku ingat lagi, kelas persediaan SAT dan TOEFL, yep, aku terpaksa mengambil SAT dan TOEFL ketika itu.  takut, risau jika tak lepas requirement MARA, dan setiap rabu petang pasti ada mock SAT yang lama dan sejuk dan bosan. heshh. masa itulah yang busy dengan radio drama dan campaign (aku buat kempen Reduce Fb, tapi x berkesan haha). akhirnya lepas juga segala bagai macam halangan. TOEFL : checked. SAT : checked. GPA : checked.


SPRING 2011


inilah sem palinggggg hectic lunatic skematik pernah aku jumpa. masa awal2 sem masih boleh control, tapi dah sampai middle of the sem, memang tak sempat tidur even 5 minit setengah. mula-mula macam cool sebab assignment semua tak payah hantar dulu.. last2, memang tak cukup tangan dengan laptop buat kerja.. inilah akibat procrastinate. haishhh. semua benda kumpul sekali sebab memang kena hantar time hujung2 sem. jom listkan :-

agama : ok, yg ni paling relax. tak tipu.
calculus I : needs a lot of practice, tapi tak terlaksana sebab banyak benda lain(spt yang di bawah)
speech com : 4 speeches and outline and sources bla bla.
critical thinking : presentationsss almost every weeksss dan reportss...
american studies : presentation segala bagai, course yang menelan belanja paling banyak : music,  holiday,   tourism, american got talent, parade.. etc etc
adv composition : 2 essays and one research paper... penat gila buatt..markah rendah jugak :(
programming c++ : haiyo. pening. buat exercise dalam kelas je, sampai bilik, tak ingat dah. haha.



SUMMER 2011


inilah sem paling heaavenn. kalau every sem macam ni, memang Intec tempat preparatory paling best sekali.
cuma ambik satu subject je - Calculus II yang mana aku boleh fokus sikit..hehe mula2 semangat gila..lama2, dah malas sikit2..lalu test 2 pun markah drop. jadi, aku berusaha bersungguh-sungguh untuk test 3 (kalau GPA summer ni dapat 0.00. tak leh fly kott) dan nampaknya, test 3 mcm susah jugak skit.. heshh...

However, aku harap segalanya berjalan lancar. Sedih jugak tak dapat nak jumpa diorng ni utk last time (ada yang balik awal dan sebagainya..tapi takpa, group ATU 17 dgn ADFP Usrah Club masih ada, so post je kat situ.

Lastly, all the best toyou guys.
 HUYEAH!

2 comments: