Saturday, March 31, 2012

Istimewa


Hampir 20 tahun hidup, dan sudah ramai manusia yang aku jumpa. Semua berbeza, dari banyak aspek. Dan ramai yang aku masih berhubung dengan. Tak kira lah, melalui Facebook, Skype, Y!M dan lain-lain.

Tapi, cuma certain  orang je yang aku jumpa, aku susah nak lupa, sebab orang-orang macam ni la yang aku rasa berbeza, yang aku percaya, berjaya mengubah cara pemikiran aku.

  1.  Suka mendengar ceramah Ustaz Ismail Kamus, dia orang pertama yang membuka minda aku tentang indahnya Islam. Seronok berkawan, sebab seriously, dia kreatif dalam berfikir. Corak pemikiran yang hampir sama, dan minat yang sama. Haha aku memang suka tengok dia buat card tricks. Dari Gerik sampai Melaka, perangai tak ubah-ubah. haha
  2. Kawan baik merangkap classmate dan homerommate. Gaya ala-ala abang sulung, memang buat aku suka pillowtalk  dengan dia ni. Ringkas dan berfikiran terbuka serta matang. Sayang sungguh, 2 tahun je dapat lepak sama.
  3. Efisien (efficient). Pendek kata, memang sangat teratur dan profesional. Ada gaya ala-ala ayah aku (dan ayah dia juga mungkin) agaknya sebab ayah dia banyak pengaruh dia kot. Pemikiran yang matang dan jauh ke depan. Paling best dengar lawak dia masa naik kereta laju-laju.
  4. Dengan gaya ala-ala bersahaja, dan muka malas baru bangun tidur, memang orang tak akan sangka yang dia ni budak pandai genius bijak gitu. Mana taknya, universiti luar negara dah tawar tempat, siap telefon, boleh dia tolak, fuhh! Apa yang best pasal dia? Ilmu dia! Ilmu yang berfakta dari banyak sumber bacaan, dan dia pun jenis yang pandai guna Internet (tahu guna dan pandai guna sangat berbeza bagi aku). Dia salah seorang yang aku sangat-sangat respek. 
Bangga, bangga menjadi sahabat mereka.

No comments:

Post a Comment