Monday, June 6, 2011

hari

Lagu Rocketeer berkumandang menandakan alarm clock milik rakan sebilik berbunyi. Dah pagi. Arghh..malasnya nak bangun.

6.20 pagi.

Aku bangkit, tapi terasa sakit yang teramat. Aduh, sakit di dada kembali terasa. Rasanya dah elok sejak minggu lepas, tapi entah kenapa datang semula.segera aku mandi, solat dan bersiap.

Test pada 9 pagi, dan sejam sebelum tu lah baru aku sibuk membuka buku. heshhh tension cuma Tuhan yang tahu. segala bagai nak dibaca dalam masa sejam itu. bersandarkan ilmu di dada dan nota ringkas dari buku, aku bawa bekalan itu ke dewan.

*******

seperti dijangka. jawapan macam apa, entah apa yang aku fikir, susah segala. lantaklah, test terakhir dalam masa 2 minggu lagi. itulah harapan aku. yang tadi tu, biar. entah kenapa rasa macam tak pernah belajar pasal error approximation segala semua.

********

kelas petang bermula pukul 2. aduh, kelas petang, mengntuk ni.
nasib baik mr vincent tu macam kelakar sikit. ah, sakit kepala tiba-tiba datang. pening teramat. aku rebahkan kepala di meja Ilman, tapi bangun semula, khuatir dimarah mr vincent. ah, sakitnya. aku tak mampu mendengar lagi, terus terlelap.

petang yang panas, aku terbaring. memikirkan hari yang malang. baru hari pertama, belum kedua, ketiga. tunggulah. apa2 yang jadi, doakan aku selamat.

3 comments: